avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Even-B-Søvik
CONTRIBUTOR ***

Kjøp av tjeneste av private

av Even-B-Søvik

Hei

Vi driver et lite AS, og hadde behov for å leie kontor og lager.

Dette løste vi ved at jeg leiet ut kontor i min kjeller, det er en sokkel-leilighet som jeg ikke benytter, men hadde plan på og leie ut.

Lager leide vi hos en ansatt, som hadde en stor garasje som han tømte og gjorde klar for vårt formål.

For 2021 er dette avsluttet og lager og kontor er etablert i Oslo

Vi skal nå betale for dette, og i den forbindelse lurer jeg litt på kontoføring og er det mva-koder når det går til privatpersoner?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Husleie til deg selv kan du kun ta ut dersom det ikke er mulig å gå fra din private del av boligen og inn på kontoret.

Kravet er at du må gå ut og låse deg inn på kontoret. Der må det være sanitære forhold (toalett). Og ikke noe som minner om et privat hjem.

Husleie kan føres både med og uten MVA, men siden din ansatte ikke er MVA pliktig så betales dette uten MVA.

Husleie føres da slik:

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 6300 Leie lokaler

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei

Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål.
Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål.

Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen

Silje Rong
Visma eAccounting AS

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager