avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

glenn bech
CONTRIBUTOR **

Kjøp av varer fra utlandet

av glenn bech

Jeg har lest, og forstått tror jeg følgende artikkel. Jeg har kjøpt varer fra et tysk selskap som ikke har lagt MVA på fakturaen. 

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-eAccounting/Innkjop-av-varer-fra-utlandet/ta-p/305...

Nå lurer jeg på hvordan man bokfører "kjøpet" man gjør når man betaler for toll og MVA butikken når man henter pakken.  

I Artikkelen står det "For å få mva-fradrag, lager du et nytt bilag/innkjøp med kvittering, hvor du legger til kvitteringen for at du betalte importkostnaden og mva hos tolletaten eller til speditøren." - Jeg trenger å vite hvordan dette bilaget skal se ut, altså hvilken konto og MVA koder dette bilaget skal ha. 

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis du betaler toll og mva til speditør/posten så føres det slik:

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 2710 Inngående mva, høy sats

Debet 4360 Frakt, toll og spedisjon, videresalg

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

glenn bech
CONTRIBUTOR **

av glenn bech

Det høres litt rart ut at jeg skal bruke Debet 4360 Frakt, toll og spedisjon, videresalg - det er ikke varer for videresalg - er det av betydning?

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis det er varer du ikke skal selge vider, så bokfører du toll på samme konto som du bokførte kostnaden på dette kjøpet i stede.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen