avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Klientkonto og prosjekt

Vi har kunder som betaler inn til egen klientkonto hvor vi deretter utbetaler gjeld for kunden til dennes kreditorer. Jeg har opprettet egen konto 1930 som da har fått navn klientkonto.

Jeg tenkte å opprette hver klient som et prosjekt slik at jeg kan føre innbetalinger til klientkonto for hver kunde samt utbetalinger fra klientkontor for hver kunde sine kreditorer.

Hvilken konto (samlekonto) kan jeg bruke som motkonto for klientkonto? Dette har jo ingenting med vårt driftsregnskap å gjøre men må likevel føres slik at vi har en oversikt over hva den enkelte klient har innbetalt på klientkonto og hva vi har betalt ut til kunden sine kreditorer.

Jeg ønsker å opprette et prosjekt på hver kunde slik at en enkelt kan gå inn å se hvor mye som gjenstår av det kunden har innbetalt og hva vi har betalt ut for den repektive kunden.

Kan man feks knytte prosjekt opp mot en fast konto?

Alternativ er å opprette en konto pr. klient men det kan jo bli hundrevis av kontoer da og det ønsker jeg egentlig ikke.

Mvh

Miriam Gjerde

Gjeldsmeglerne AS

1 SVAR 1
Highlighted
VISMA

Re: Klientkonto og prosjekt

Hej Miriam!
Beklager att du får sent svar!
Tekniskt sätt kan man ikke knytte en konto til et prosjekt i eAccounting. Det innebär att detta må göras manuellt for varje föring.
Det du kan göra är att antingen upprätta en ny konto  på 24XX och bruke den som motkonto til innbetalingen (D 1920, K24XX)
När ni gör en utbetalning kan ni då föra bilaget motsatt vei med samme konti.
Ett annat alternativ är att ni kan upprätta en leverandør som f.eks heter Klientleverandør och bokföra betalningen mot denna leverandøren; D1920, K2400 och leverandøren. När ni gör en utbetaöning till leverandøren fører ni bara D2400 och K1920
Hoppas detta är till hjälp!
Ha en fin dag och välkommen att kontakta oss igen.
Med vänliga hälsnigar
Sara Forslund, supportkonsulten, Visma Avendo support