avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Roger Armand Olavsen
CONTRIBUTOR **

Kompensasjonstillegg

av Roger Armand Olavsen

Hei.

Jeg har eAccounting og deremd tilgang til modulene for lønn gjennom den. Nå har jeg behov for å føre kompensasjonstillegg (basert på statens regulativ), men vet ikke hvilken lønnsart jeg burde bruke til dette.

Normalt ville dette vært en art koblet mot prosenttrekk, men det er jo ikke det helt store problemet (jeg har koblet lønn til tabell). Her kan jeg jo bare føre et ekstra skattetrekk. om jeg ønsker.

Dersom jeg ville brukt fastlønn som art, alternativt timelønn (antall dager x sats) vil da innrapportering på A-meldingnen bli feil?

Jeg lurer jo også på dette med kobling mot riktig motpost i regnskapet også.

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Det finnes ingen slik lønnsart i eAccounting. Men du foreslår å bruke timelønns arten. Da blir det rapportert på feil A-meldingskode. Men så blir det riktig beregnet AGA, og skatt. Så du kan bruke denne lønnsarten.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Roger Armand Olavsen
CONTRIBUTOR **

av Roger Armand Olavsen

Hei.

Dette er en kompensasjon iht. statens regulativ (478 NOK pr. dag for 2016) som skal dekke ulemper med fravær fra hjemmet. Gjelder kun utland, ikke reiser innland. Bedrifter som Kongsberg Gruppen + flere ingeniørselskaper bruker dette. Godtgjørelsen er skattepliktig + at den går inn i feriepengegrunnlaget + AGA.

Jeg har nå hatt et oppdrag som gir meg et slikt tillegg, men jeg må føre det i eget regnskap på best mulig måte.

vh

Roger A. olavsen

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Roger

Lønn i eAccounitng er en begrenset lønnsversjon, vi vil i 2017 komme med et nytt lønnssystem, som skal kunne håndtere alle type lønn.

Ja hvis du bruker lønnsart for time lønn, så rapporterer du dette på feil A-meldingskode.

Du har en lønnsart for diett, men det er heller ikke helt riktig.

Hvilken type kompensasjon er dette ?

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen