Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Christian Bakke1
CONTRIBUTOR ***

Kontering av kostnader til dyrehold under transport

av Christian Bakke1

Hei, 

driver dyretransport over lengre avstander, i den anledning trenger dyra høy og vann.
Samt at vi må kjøpe inn strø til oppstalling underveis.

Høyet vi bruker på bilen har jeg laget en konto på nr 7091, men skal dette regnes som en bilkostnad?
Har regnet det som en kostnad som er tilknyttet kjøretøyet da dette er lovpålagt å ha med bruke i kjøretøyet under utøvelse av næringsvirksomheten. 

Og hva vil riktig kontering av strø til oppstallingsplasser være? 

Mvh

Christian

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Christian

Jeg vil ikke si at det er en del av bilutgifter i utgangspunket, så jeg ville flyttet det til diriftsutgifter og ikke tatt det med på bilskjema.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Christian Bakke1
CONTRIBUTOR ***

av Christian Bakke1

Hei, takk for svar.

Har opprettet konto 7091 selv for å kunne skille ut kostnadene ja.

Det jeg ville vite var om det er riktig i forhold til å oppgi disse utgiftene på skjema RF1223

Når jeg fører de på kontoene i klasse 7 havner de jo enten i post 7020 eller post 7040 i næringsoppgaven når jeg bruker skattemodulen til eAccounting. Det jeg lurte på er om det blir riktig å ha med disse kostnadene her eller om jeg skal trekke ut disse når jeg rapporterer inn på skjema RF1223?

Slik at post 21 og 22 i dette skjema ikke må samsvare med post 7020 og 7040 i næringsoppgaven?

Vil det da være mer riktig å bruke en konto i klasse 6 og eventuel hvilken konto vil være korrekt å bruke?

Mvh

Christian

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Christian

Vet ikke hva kontoen 7091 heter hos deg, da dette er en konto du har opprettet selv. Og ikke er en del av Norsk stadard kontoplan.

Men Du må gjerne ha en egenkonto for denne typen utgifter viktig at den ligger i konto klasse 6 eller 7.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen