Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kontering kjøp av hest

av Anonymous

Jeg har kjøpt en hest til mitt ridesenter og er usikker på hvordan jeg skal føre den. Den koster 20000 og jeg skal ha den mer enn 3 år. Kontohjelpen sier jeg skal føre den på varelager og ikke eiendel, men det er ikke noe konto for den foreslåtte føringen her i visma . Anyone? 🙂

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg forstår det slik at du skal bruke hesten på ridesenteret og ikke selge den videre første 12 mnd.

Det er riktig som du har fått til svar 1290 Andre driftsmidler, men du må gjerne endre navn på konto til Hest, eller opprette ny konto 1291 Hest. Denne Hesten blir da å betrakte som en eiendel for ditt firma.

Hesten skal avskrives over den levetiden den har i din drift.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Jwillya
CHAMPION *

av Jwillya

Hei

Vet jeg har sett et sted en konto som heter "Biologiske eiendeler". Du kan opprettet en demobruker hos f.eks. Sticos. Mener det er der jeg så den. Husker ikke kontonr med mener det var 1290 eller noe slikt.

Ut fra det du skriver fremstår det ikke akkurat som at du kjøper og selger hest og er derfor enig med deg at varelager blir noe merkelig.