avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Beatrice Emisch
CONTRIBUTOR ***

Konto beholdningsendring og automatisk oppgradering konto 1460 ved bruk av webshop+

av Beatrice Emisch

Hei.

Hva kan være grunnen til at jeg ikke lenger finner kontoen 4090 i kontoplanen min? Brukte denne kontoen i sammenheng med årsoppgjøret 2014 for å føre endringen i varelageret. Kan det ha noe å gjøre med intergasjon mot webshop+ som jeg tok i bruk i 2015? Eller må konto 4090 gjøres opp mot en annen konto i slutten av året altså tømmes for å ta i bruk året etterpå igjen? Skjønner ikke helt hva som er feilen.  Skal jeg nå bare "kopiere" konto 4090 fra kontoplanen 2014? Jeg må jo registrere endringen av varebeholdningen. 

Forresten oppdateres konto 1460  ved bruk av webshop+  heller ikke automatisk som det er sagt selv om automatisk synchronisiering er aktivert og webshop+-programmet viser under innstillinger integrasjon mot e-accounting.

Trenger hjelp da jeg ellers ikke kan gjøre årsoppgjøret.

Takk for svaret

Mvh

Beatrice Emisch

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Beatrice Emisch
CONTRIBUTOR ***

av Beatrice Emisch

Takk for svaret. Da ble kontoen aktivert. 

Godkjent løsning
Hans Martin Thomassen
VISMA

av Hans Martin Thomassen

Det er ikke automatisk lager føring i eAccounting. Antall på lager blir endret automatisk ved salg av artikkelen, men saldoen på 1460 blir ikke endret automatisk.

For å justere lagerbeholdningen din i regnskapet må du korrigere denne med et regnskapsbilag. Dette gjøres vanligvis etter en lagertelling.

Når du kjøper inn varer bokfører du de mot f. eks.:

Debet 4000 Innkjøp varer og halvfabrikata, høy avgift

Hvis varebeholdingen din har gått ned ved lagertellingen blir dermed føringen slik:

Kredit 1460 Innkjøpte varer for videresalg

Debet 4000 Innkjøp varer og halvfabrikata, høy avgift

Godkjent løsning
Hans Martin Thomassen
VISMA

av Hans Martin Thomassen

Hei det høres ut som konto 4090 er blitt deaktivert. Gå til Innstillinger-Kontoplan, huk av for Vis også inaktive poster. Antar da at du vil finne 4090 i listen. Marker kontoen og velg Rediger, huk av for Aktiv og Lagre.