avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

farmhouse
CONTRIBUTOR **

Korreksjon av feil på IB Reskontro fra gammelt system

av farmhouse (Oppdatert ‎10-03-2021 14:11 av farmhouse )

Hei.

Jeg driver et enkeltpersonsforetak. Det har oppstått flere problemstillinger ifbm IB på 1500 og 2400 fra gammelt system. Det er to hovedproblemstillinger i føringen:

1. Hvordan korrigere IB for konto 1500 (Kundefordringer) og 2400 (Leverandørgjeld) fra et bilag som er ført feil?
  2. Hvordan føre bort gammelt rot på Reskontro fra gammelt system?

Følgende har blitt gjort:

1. Bilag A1 har blitt bokført og korrigert av Bilag A4.
    • NB! Konto 1500 og 2400 ville ikke korrigeres så disse fikk en samlet motpost 2999 (Uløste bilag)
    • NB! Det har oppstått en liten differanse mellom 1500/2400 og 2999 på 195,47
    • NB! Det er opprettet en egen leverandørfaktura som tilsvarer diff på 195,47 over (se bilag A3)
  2. Bilag A5 har blitt bokført med nye IB-verdier på konto 1509 (Ikke reskontroførte kundefordringer) og 2400 (Ikke reskontroført leverandørgjeld)
    • NB! IB verdier inneholder gammelt rot fra reskontro som må føres bort for både kunde- og leverandører.

Kan du hjelpe meg med dette?

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det kommer an på hvilken måte du har lagt inn inngående balanse.

Er den lagt inn som manuelt bilag ? Da må du korrigere bilaget.

Er IB lagt inn under Innstillinger, Regnskapsår og IB, da kan du gå inn der og korrigere.

Det er veldig vanskelig å svare skriftlig på slike spørsmål, uten å se regnskapet og Utgående balanse fra gammelt system.

Men vi har konsulent tjenester som du kan bestille, hvor vi ringer deg og kobler oss opp på din pc.

Konsulent tjenester kan du bestille her

Eventuelt kan du kontakte support.

Faglig forum, er et forum for spørsmål innen lover og regler i regnskap og lønn. Men support svarer på spørsmål om hvordan du bruker systemet.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen