avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

TrineB
CONTRIBUTOR **

Korrekt føring av bankinnskudd

av TrineB

Det har kommet inn lønn kr 20,000 på firmakontoen som skulle ha vært gått til privat konto. Lønnen er for arbeid som ikke har noe med eget selskap å gjøre og således skal ikke inn i selskapets regnskap. Men posteringen vises på bankkonto. Jeg har ført dette som følger:

kto 1920 Debet kr 20,000

kto 2055 Kredit kr 20,000

Er dette korrekt?

Det har også kommet inn et beløp på kontoen fra Narvesen - kr 30,0 - som jeg ikke aner hva er for noe. Men må føres.  Jeg har valgt å føre tilsvarende. 

Hilsen Trine

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Du bør unngå å få inn penger på driftskonto, som ikke har noe med firma å gjøre.

Du skriver at det er lønn for arbeids som ikke har noe med ditt selskap å gjøre. Som lett kan missoppfattes ved en evt. kontroll fra Skattemyndighetene.

Føringen er riktig.

kto 1920 Debet kr 20,000

kto 2055 Kredit kr 20,000

Beløpet som er kommet inn fra Narvesen, ikke så lett å si hvor dette skal føres. Har du handlet noe hos Narvesen, så ville jeg ført det på samme konto som du da førte kostanden.

Hvis ikke er beløpet så lite at jeg ville ført det på konto 7395 Øreavrunding

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

TrineB
CONTRIBUTOR **

av TrineB

Takk for svar, Jørn.

Ja, det er absolutt ikke ønskelig med penger på driftskonto som ikke har med firmaet å gjøre. Her er det oppgitt feil kontonummer til arbeidsgiver ved en feiltakelse. Det vil så absolutt ikke skje igjen.

Ang Narvesen, det finnes ingen motpost (dvs varekjøp), så antar at det må være en feil. Følger ditt forslag og fører det mot 7395 øreavrunding. 

Hilsen Trine

av Jørn Karlsen

Hei

Da er det ikke noe problem, så lenge du kan dokumentere denne innbetalingen med en lønnsslipp. Du skjønner sikkert hva jeg tenkte på 🙂

Ja da får du ført det, og får riktig saldo i regnskapet, og beløpet fra Narvesen er så lite så har ingen stor betydning.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen