Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
MichelleG
CONTRIBUTOR *

Korrigere feil i lønnslipp?

av MichelleG

Vi har registrert et tilleggsbeløp feil i lønnslippene & lønnsutbetalingene for noen av våre ansatte.. 
De skal få et tilleggsbeløp på 1000 kroner i måneden, noe som har blitt bokført feil som "naturalytelse" når det skulle ha stått som et rent tillegg som skal utbetales sammen med lønn. 

Dermed må jeg etterbetale noen av de ansatte for de siste månedene, siden de 1000 kr ikke har kommet med den utbetale lønnen. 
Men hvordan skal jeg korrigere denne? Holder det at jeg korrigerer A-meldingene som har blitt sendt tidligere med å nulle ut naturalytelser(5280/5290) , og kreditere det på 5099? Eller er det mulig å la det stå på konto 5280, når det skal være et fast tillegg? 

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

For at dette skal bli riktig på lønn, a-melding, regnskapet og Skattemeldingen til de ansatte. Må du annullere lønnen til hver av de og kjøre lønnen på nytt og legge tillegget på riktig lønnsart.

Så må du sende en ny a-melding.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen