Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
olet
CONTRIBUTOR *

Korrigere inngående balanse

av olet

Hei

Jeg har en balansefeil som jeg har dradd med meg fra tidligere år. Egenkapital og gjeld er på 1 052  530 og Eiendeler er på 1 081 944. Feilen har jeg dradd med meg siden jeg startet med Visma. Kar manuelt korrigert dette tidligere år. 

Nå ønsker jeg å få fjernet feilen. For eksempel justere saldo på opptjent egenkapital? Finnes der en måte å gjøre dette??

7 SVAR 7
olet
CONTRIBUTOR *

av olet

Hei

Hvis jeg leser rett så er det enkleste å avslutte regnskapet og legge inn ny og korrekt balanse i nytt regnskapssystem?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du har et avvik i balansen på kr. 29414,19. Dette stammer fra tidligere år.

Kan det være at resultatet fra tidligere år ikke er ført, eller med riktig beløp.

Gå inn på balansen for 2019, se om du har noe beløp under Udisponert resultat.

Evt sjekk tidligere år.

En slik differanse pleier å være at resultatet ikke er disponert riktig.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

olet
CONTRIBUTOR *

av olet

Nei, det vil den ikke så lenge jeg må føre en motkonto. 

Sum eiendelen er 1081944

Egenkapital og gjeld 979 325

Jeg finner ingen måter jeg kan endre annen egenkapital på? Alternativet er å slette firma og opprette på ny?? Eller er der en måte å fysisk endre saldo på en konto??

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Fint om du svarer på siste innlegg, så blir det en tråd det er lettere å følge 🙂

Hvis du har feil i Inngående, balanse. så må du sjekke utgående balanse fra gammelt system og se hva du har ført feil.

Er det feil på en eiendels konto, så kan det være at det er feil på konto 2050 Annen egenkapital.

Men det må undersøkes.

For å kunne di deg riktig svar trenger jeg så se balanse rapport fra gammelt system og balanse rapporten, så jeg ser hva som er lagt inn som Inngående balanse.

Uten dette er det veldig vanskelig å gi deg noe riktig svar.

Du kan legge ved disse balanserapportene her, så skal jeg se på det og se om jeg finner ut hva som er galt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

olet
CONTRIBUTOR *

av olet

Hei

Saldo på annen annen egenkapital må økes med 29414

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja saldo på konto 2050 Annen egenkapital vil endre seg ved denne føringen.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg vil fraråde deg å korrigere dette på tidligere år, da må dere sende inn korrigert skattemelding for alle årene.

Hvilken konto er det ført inn feil verdi på? Og hvilken konto skulle dette beløpet vært ført på ?

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen