Mine områder
Hjelp
Christin-Chant
CONTRIBUTOR ***

Korrigering av korrigeringsbilag

av Christin-Chant

Hei

Jeg sliter med et bilag i forbindelse med innsending av mva oppgaven (3. termin) og trenger hjelp.
I mva oppgaven står det et beløp til minus, under pkt 6 Innenlands omsetning og uttak fritatt for merverdiavgift.

Kunde 1 ble fakturert for en tjeneste, belastet konto 3120 Salgsinntekt avg.fri, som igjen skulle utbetales til kunde 2.

15.03.21 (mva termin 2) gjør jeg feil og "omposterer" dette beløpet Debet 3120 Salgsinntekt avg.fri og Kredit 2900 Forskudd fra kunde!

13.06.21 gjorde jeg en utbetaling til kunde 2 og førte bilaget;
Kredit 1920 og Debet 2900.

Jeg har i dag forsøkt å rette opp dette bilaget, men oppdaget at jeg ikke hadde endret datoen fra dagens dato til 13.06.21. Korrigerte på nytt, slik at jeg håpet dette gikk i null.
Gjorde da denne føringen;
Debet 2900 og Kredit 3120 Salgsinntekt avg.fri.
Når jeg nå har angret mva meldingen og henter opp på nytt, får jeg samme feilmelding.

Trenger hjelp til å løse denne knuten.

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis du tar opp en ny MVA melding for termin 3.

Så se du på post 6.

Klikk så på det blå ikonet til høyre for beløpet, da får du opp alle bilag som er ført på denne posten.

Så må du sjekke om disse er riktige. du kan om du ønsker legge til bilde her, så skal jeg se på det.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Christin-Chant
CONTRIBUTOR ***

av Christin-Chant

Hei igjen.
Legger ved bilde av posteringene som du beskrev. Jeg har forsøkt å korrigere bilagene, men nå ser jeg meg helt blind på dem. Jeg har fortsatt en kreditpostering i post 6..... 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

For å kunne se hva som er galt, må jeg se hvordan bilag A191 og A293 er ført, her ser jeg bare at bilagene er ført, men ikke på hvilken konto og MVA kode som er brukt.

Så hvis du kan legge ved bilde av hvordan disse bilagene er ført er det fint.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Christin-Chant
CONTRIBUTOR ***

av Christin-Chant

Her kommer bildene...

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis du går inn på bilag A191, trykker handling og velger Korrigere MVA kode.

Så setter på du konto 2900 I-Ingen MVA og lagere

Det samme gjør du på bilag A293 på begge kontoene.

Da vil jeg mene at problemet er løst

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Christin-Chant
CONTRIBUTOR ***

av Christin-Chant

Tuusen takk, det fungerte 🙂 

Christin Chant

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Så bra

Ha en fin helg.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen