Mine områder
Hjelp
smort
CONTRIBUTOR *

Kostnader med asfaltering

av smort

Hei vi har en bedrift som leier lokale. Vi har en avtale med huseier at vi kan asfaltere utenfor for å få bedre tilkomst med jekketralle og generell varehåndtering. Hvordan er det best å føre kostnaden for asfaltering i eAccounting? 

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

For å gi deg korrekt svar trenger jeg mer informasjon.

Hva kostet dette totalt??

Hvor mange år har dere leiekontrakt?

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

smort
CONTRIBUTOR *

av smort

Hei Jørn Vi har 6 års kontrakt med opsjon på nye 5 år. Leien er rimelig. Kostnad for asfalt er ca 100.000kr.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Da fører du kostanden for asfaltering på konto 1120 Bygningsmessige anlegg

Og avskriver asfalteringen med 6 år lineæravskrivning. (siden du har leiekontrakt på 6 år) Evt kan du avskrive dette over 10 år.

Du har også MVA fradrag på denne kostanden.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

av Cecilie Bøhn

Hei

Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål. Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål. Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant