avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Highlighted

Krav til dokumentasjon av parkeringsutgifter

Hei!

Jeg fører regnskapet for min manns enkeltmannsforetak (Tømrer).

Hittil har han brukt kjørebok i form av et enkelt excel ark, når han har brukt privat bil i jobb sammenheng.

Da har jeg scannet det enkelt inn i Visma Eaccounting, og lagt ved kvitteringer på parkeringsutgifter, og utskrift av autopass bompasseringer.

Men nå har han funnet ut at han vil gå over til Abax Quicklog. Så bilaget han gir meg nå, består av en utskriftsbunke på 10 ark (puh!). Første tanken min da er "må jeg scanne alt dette inn i programmet?".

Men over til det jeg ble mest usikker på. For han har nemlig ført inn utgifter til parkering og bompenger. Men han har ikke lagt ved disse små kvitteringene på parkeringen. Så når jeg da spør etter de, så sier han at det ikke lengre er krav til at man skal legge ved disse kvitteringene. Dette er noe han har diskutert med andre i samme bransje.

Da blir jeg veldig usikker. Og siden det er jeg som fører regnskapet (og må vite dette), prøver jeg å søke opp informasjon om det. Men finner ikke så mye som gir meg et konkret svar.

Er det noen her inne som kan hjelpe meg?

Mvh

Marianne Abrahamsen:)

1 SVAR 1

Sv: Krav til dokumentasjon av parkeringsutgifter

Hei Marianne

Småutgifter kan dekkes uten kvittering, men så sant han får kvittering skal den legges ved Du har ikke MVa fradrag på utgiften dersom det ikke foreligger en kvittering.

Når det gjelder elektronisk kjørebok, så ligger hele historikken i systemet, så du trenger ikke skrive ut alt, men vil tro du kan ta ut en sum pr. måned. som jeg ville lagt med i regnskapet.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen