avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR *

Kundefakturaer betalt - kreditnota

av Sandra MNæss (Oppdatert ‎02-09-2020 11:08 av Sandra MNæss )

God dag

Her bruker vi visma eaccounting og jeg har sendt  faktura til kunder (kursavgiften) og noe fakturaer er betalt. Men kurset var avlyst på grunn av COVID 19. Da hadde jeg sendte kredittnota til alle kunder som har fått faktura. Nå trenger jeg å vite hvrdan skal jeg bøkfor tilbakebetaling til kunder ?

Skal jeg velge kreditnota og registrere utbealing til hver betaling fra bedriftskonto?

eller bøkfor jeg som K- bank og d- (????)

Faktura/kreditnota (ikke betalt) skal bli kjedet (?)

Blir disse kjedet Faktura/kreditnota automatisk registrert som betalte fakturaer? og viser ikke som utbetalt?

takk på forhånd

Mvh

Sandra

3 SVAR 3
Godkjent løsning
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Når kunden har betalt fakturaen, og du har laget en kreditnota.

Så må du tilbakebetale beløpet, dette gjør du i nettbanken din.

Har du bankintegrasjon, så kommer utbetalingen i Kasse/bank, som du da fører mot kreditnotaen.

Har du ikke Bankintegrasjon, så kan du gå på Salg - fakturaer, trykke handling på kreditnotaen og velge betaling

I begge tilfeller blir føringen slik:

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 1500 Kundefordringer

Der hvor kunden ikke har betalt, og du har kreditert fakturaen. Så kjeder du faktura mot kreditnota. Hvis de ikke er kjedet mot hverandre automatisk.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
CONTRIBUTOR *

av Sandra MNæss

Tusen takk for hjelpen! 🙂

Godkjent løsning
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Bare hyggelig.

Lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen