Mine områder
Hjelp
Przemyslaw Hibowski
CHAMPION **

LØNN FOR DESEMBER- UTBETALT I DESEMBER

av Przemyslaw Hibowski

Vi betaler lønn på etterskudd. Vi har allerede betalt lønn for november i desember. 

Vi vil nå betale lønn for desember også i desember så til sammen blir det 2 lønnutbetalinger i desember. Jeg har merket at programmet beregner høyre skatt i det andre lønnkjøringen. Det ser ikke riktig ut. Jeg har ikke merket det i andre programmer jeg har jobbet med. Kan man korrigere det på noen måte?

Vi vil ikke at ansatte betaler mer skatt. 

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Przemyslaw

Du sier du kjører 2 lønninger på en måned, og da er det skattemessig riktig å beregne skatten totalt i måneden. Og dette vil slå ut med høere skatt på siste lønn i måneden.

Men sjekk med support, hvordan eAccounting fungerer.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Przemyslaw Hibowski
CHAMPION **

av Przemyslaw Hibowski

Jeg bruker Visma e-accounting

Przemyslaw Hibowski
CHAMPION **

av Przemyslaw Hibowski

Den andre lønnkjøringen gjelder neste måned.. 

Przemyslaw Hibowski
CHAMPION **

av Przemyslaw Hibowski

Mener du at det er riktig at skatten er høyre i den andre lønnkjørigen? Vi utbetaler det samme beløp som i første lønnkjøring. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Przemyslaw

Dette er et faglig forum for spørsmål innen lover og regler for lønn og regnskap.

Du skal fint kunne utbetale 2 lønninger i desember. (for å få med desemberlønn i desember og ikke i januar)

Hvis ditt system beregner skatt på de 2 lønningene tilsammen, så er det helt riktig rent skattemessig.

Med anbefaler deg å ta kontakt med support, slik at de som svarer på system spørsmål kan gi deg riktig svar på hvordan ditt system beregner skatten. og hvordan du kan overstyre evt. skattetrekk.

Jeg vet ikke hvilket system du bruker. men kontakt support.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen