Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Leverandørfaktura har forfall i des, betalt i januar

av Anonymous

HAr bankintegrasjon.

Lev.faktura hadde forfall 31.12.19 men ble betalt i jan 20.

Har avstemt bankbetalingen i jan (Deb 2400 Lev.gj og K 1920) rett mot lev.faktura fra des (K 2400 og D KOstnadskonto) . 

Det gikk greit, men jeg får opp lev.fakt som ubetalt når jeg tar årsavslutning 2019.

HVordan føres dette korrekt? 

Må begge bilag korrigeres og føres på annen måte, som lev.gjeld?

(vi er en forening..) 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Men jeg får ikke avsluttet 2019 siden jeg får feilen: "det er ubetalte lev.fakturaer i 2019" og det er kun denne ene lev.fakturaen som kommer opp.
Så noe må kanskje endres?
(forklaring under sier jeg må få en kreditnota, det stemmer jo ikke i dette tilfellet)

(dette er forklaringen som kommer under Regnskap/Årsavslutning/Leverandørfaktura:

"Det finnes ubetalte leverandørfakturaer per 31.12.2019. Er det noen av disse som du vet du ikke kommer til å betale hele eller deler av, f.eks på grunn av en tvist med leverandøren?

Skriv ut rapporten Ubetalte leverandørfakturaer per 31.12.2019 og kontroller hvilke fakturaer som er ubetalte. Hvis det er noen av disse du ikke skal betale helt eller delvis, må du påse at kreditnota mottas fra aktuell leverandør.

Slik gjør du: Når kreditnota er mottatt, opprett en kreditnota for leverandører med beløpet som skal korrigeres med virkning for eventuell mva.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er ingen problem å avslutte regnskapsåret selv om du har denne posten utbetalt, Dette er en betaling som er ført og ingen faktura.

Systemet varsel bare om at du har utbetalte fakturaer.  Systemet sier kun at du skal sjekke dette, evt. korrigere hvis det er feil.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er korrekt, en faktura som er bokført i 2019, og betalt i 2020. Skal stå som ubetalt pr. 31.12.19.

Siden den er betalt i 2020.

Du skal ikke gjøre noe med det. siden det er riktig.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen