Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
miseenscene
CONTRIBUTOR ***

Leverandørfaktura

av miseenscene

Hei

MVA pliktig og ENK her.

Noen ganger fører jeg leverandør faktura som billag 1920 K og tilsvarende D konto.

Men stort sett fører jeg de som leverandør faktura 2400 K og 4000 D f.eks..

Er det feil hvis jeg fører slik 2 måter?

Andre spm.. er når jeg har ført som leverandør faktura så registrerer betalingsdato.

Da er det vel ferdig med å føre det i regnskapet?

Er det noe mer jeg må gjøre?

Mvh

Patrick

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

I henhold til god regnskapsskikk så skal alle inngående fakturaer føres på leverandør reskontro. Dvs. Kredit 2400 Leverandør gjeld.

Dette for å ha en oversikt over alle kjøp pr. leverandør, utestående leverandørgjeld til en hver tid.

Kostnaden blir ført den måneden / året innkjøpet er foretatt og ikke etter betalingsdato.

Kvitteringer fører du direkte ut ab Banken, kredit 1920 Driftskonto.

Når du så går på en inngående faktura, velger handling og registrere innbetaling. Legger inn dato for betalingen, så er du ferdig med føring på denne fakturaen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

miseenscene
CONTRIBUTOR ***

av miseenscene

Ok, takk.

Samme som kundefaktura da?

Når kundene har betalt, så går jeg inn å registrere betalingsdato og føres i regnskapet og da er det ferdig.

Mvh

Patrick

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er korrekt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen