for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Når man skal levere a-meldinger i altinn, så skriver man beløp en ansatt har fått i lønn, og man fyller inn hva de har blitt trukket i forskuddstrekk. Der man fyller inn beløp som den ansatte har fått, skal dette beløpet være med eller uten forskuddstrekk inkludert?
Hei
I ameldingen skal du rapportere beløpet den ansatte har fått i lønn før skatt. Altså bruttobeløp.
Så egger du inn forskuddstrekket, skatten som den ansatte er trukket.
Jeg vil anbefale deg å kjøre lønn i et lønnssystem, og sende a-melding derfra. Da er du sikker på at alt blir rapportert riktig hver måned. Og sikker på at den ansatte får riktig selvangivelse.
Vet ikke hvilket regnskapssystem du bruker, men har du Visma eAccounting, så har du der lønnslipp og automatisk rapportering av a-melding til altinn.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Jeg bruker visma eaccounting, så jeg tenkte jeg skulle prøve å levere a-melding derfra nå. Når jeg trykker på forhåndsvis a-melding så kommer alt jeg skal innrapportere opp. Men på den listen mangler en ansatt som ikke har fått lønn enda. Skal levere nullmelding på denne personen. Hvordan får jeg da lagt inn den personen gjennom visma eaccounting?
Hei
For å rapportere en ansatt som ikke har noen lønn, eller for meldt han inn i AA-registeret. Så må du legge han inn som ansatt med alle opplysninger.
Første A-melding han kommer med i er den måneden du har satt som ansatt dato. Eks. setter du ansatt 1. mars, så blir han med fra a-meldingen som du sender for mars. (som har frist 5. april).
Det er ikke mulig å legge til eller fjerne ansatte uten å ha riktig start eller sluttdato.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Jeg har lagt inn ansatt datoen som var i januar på den ansatte, men personen blir ikke med på a-meldingene. Hva skal jeg gjøre da?
Hei
Hvis du lar lagt inn januar dato (etter at du sendte a-melding for januar) så må du lage ny a-melding for januar, for at denne ansatte skal bli med på A-meldingen for februar.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.