Mine områder
Hjelp
LCG
CONTRIBUTOR *

Lodd salg

av LCG

Hei, 

Finner ikke noe i systemet.  Når man selger lodd i en selskap som er registrert i MVA registre, er det at lodd pris skal inkludere MVA?

Takk L

6 SVAR 6
LCG
CONTRIBUTOR *

av LCG

Hei, 

Det er 6 forskjellig bedrifter og noen er ENK og andre er AS.  Begynner å tenke det fungere ikke å ha lodd.

LCG
CONTRIBUTOR *

av LCG

Det er blandet, 6 forskjellige firma, og noen er ENK og andre er AS.  Det er derfor jeg tenker det blir litt vanskelig å kjøre det med tanke på regnskapsføring.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg kan ikke helt forstå at 1 eller 6 selskaper driver med loddsalg.

Men loddsalget kan føres som vanlig omsetning med høy MVA

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 3000 Salgsinnt. handelsvarer, avgiftspliktig, høy sats

Men da må hvert av selskapene føre sine loddsalg, eller om et selskap registrerer det og lager en kreditnota til de andre selskapet med den andelen hvert selskap skal  ha.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

LCG
CONTRIBUTOR *

av LCG

Det er seks av oss som skal holder marked og tenkt å drive loddtrekning til premier som blir donert av de forskjellige bedrifter.  Hvis vi hadde solgt lodd og delt pengene mellom de seks bedrifter har det noe å si ifm mva?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Har dere 6 stykker et firma , eller hvert deres firma ? 

I så fall hvilken type firma AS eller ENK ?

Skal overskuddet deles på dere 6 privat eller til hvert deres firma ?

Det er mange regler, så for å svare rett må jeg ha denne informasjonen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du må beskrive mer hvilken type Lodd salg dette er. For at jeg skal kunne gi deg korrekt svar.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen