avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted

Lønn og kjøregodtgjørelse.

Hei

Det eneste jeg kommer til å ta ut en stund fremover er kjøregodtgjørelsen.Da jeg har annen fast jobb ved siden av og ser at jeg kan få litt tilbake for bilen. Fører kjørebok.Dette er litt mer hobbyjobb. Har et AS.

Kan du forklare meg fra a-å hvordan jeg skal gå frem i eAccounting for å sende kjøregodtgjørelsen til meg selv?

Siden jeg allerede er integrert til Altinn med skatteskjemaer så trenger jeg ikke gjøre det igjen?

Får jeg koblet MVA og skattetrekkskonto direkte mot egen konto i DNB?

Skal jeg sette oppstart A-melding i November siden jeg ikke har sendt inn noe enda?

Finnes det noe selvstudium iform av video jeg kan se på når det gjelder lønn i eAccounting?

2 SVAR 2
Highlighted

Re: Lønn og kjøregodtgjørelse.

Hei

Ser jeg nettopp har svart et annet innlegg fra deg så da ser du lønnsguiden der, men legger den med her også. Den skal forkalre hvordan du legger opp innstillinger, ansatte, lønnsslipper og A-melding.

Du må legge inn bruker ID og passord under lønnsopplysningene selv om du er integrert med andre moduler.  Dette står det forklart i guiden.

Man kan ikke ha bankintegrasjon med MVA eller skattetrekskonto desverre. Kun en driftskontop eller valutakontoer.

Jeg skal be min kollega svare på det med oppstart A-melding da jeg ikke er regnskapsfører selv.

Foreløpig er det kun denne guiden som er selvstudium for lønnsmodulen. Men mer vil komme.

Ønsker deg en fin dag!

Mvh Christina Mathisen eAccounting support.

Highlighted

Re: Lønn og kjøregodtgjørelse.

Hei

Hvis du ikke har sendt inn A-melding ennå, så ville jeg satt start dato 01. november. Hvis ikke du sende inn A-melding for tidligere måneder.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut

Jørn Karlsen