avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Jarl Flaaten Bjørk
CHAMPION *

Manglende permittering i a-melding

av Jarl Flaaten Bjørk

Hei

Jeg har vært permittert i mitt eget AS grunnet korona siden 13. mars.

Jeg har vært permittert i 80% stilling. Og utbetalt meg selv 20% de dagene og månedene jeg har vært permittert. Jeg har imidlertid ikke gjort endringer i a-melding/lønnsmottaker.

Fredag fikk jeg brev fra skatteetaten, der det står:

"Vi ser at det mangler opplysninger om permitteringer i Arbeidsgiver- og arbeidstakerregisteret (Aa-registeret) for dine arbeidstakere som er permittert. Vi ber deg om å oppgi opplysninger om permittering på aktuelle arbeidsforhold i neste a-melding.

Du må rapportere permittering på arbeidsforhold neste gang du levere a-melding. Fristen for å levere a-melding for mai er 5. juni. Selv om permitteringen startet i en måned før mai, kan du rapportere dette i a-meldingen for mai. Du gjør dette ved å oppgi den faktiske startdatoen på permitteringen i a-meldingen for mai."

Jeg har allerde sendt a-melding for mai (og april og mars).

Jeg søkte litt rundt på forumet her og forstod nå at permittering registreres på den ansatte i eAccounting. Jeg har derfor i dag gått inn på Lønn - Ansatte -MittNavn og gjort meg (den ansatte) permittert i eAccounting i 80% fra 13. mars.

Jeg sliter imidlertid med å sende inn a-melding for mai på nytt.

Hvordan løser jeg beste dette, slik at skatteetaten får den infoen de etterspør?

Vennlig hilsen

.jarl Flaaten bjørk

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis du går inn på Lønn - A-melding - Godkjente A-meldinger

Så kan du Regenerere A-meldinger og sende de på nytt da skal permitteringen bli med i A-meldingen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Jarl Flaaten Bjørk
CHAMPION *

av Jarl Flaaten Bjørk (Oppdatert ‎02-06-2020 18:14 av Jarl Flaaten Bjørk )

Hei Jørn

Tok litt tid før jeg fant knappen nederst i høyre hjørne der det står "Regenerer alle", men fant det til slutt. 🙂 🙂 🙂Takk for hjelp!

mvh.jarl

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Så bra. lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen