avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Haugen Småbruk
CONTRIBUTOR *

Mangler beregnet avgift på MVA oppgave

av Haugen Småbruk

Hei,

Da jeg skulle lage MVA melding viser ikke beregnet avgift på omsettingen.

Hva kan være grunne til dette?

Capture.PNG

5 SVAR 5
Haugen Småbruk
CONTRIBUTOR *

av Haugen Småbruk

Hei Jørn, 

Takk for svar.

Her er bilde av føringen, ser du noen åpenbare feil her?

Capture.PNG

av Jørn Karlsen

Hei

Dette bilaget er riktig. Men konto 3040 Salgsinnt. egenprod. varer, avg.pliktig, middels sats, er Satt opp med MVA kode 5, middels sats.

Har du endret MVA kode på kontoen?

Kan du trykke på det blå ikonet for Avgiften, så ser du alle beløp på avgiften, kanskje det er ført noe ut av agiftskontoen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Haugen Småbruk
CONTRIBUTOR *

av Haugen Småbruk

Hei Jørn,

Forvirret, MVA koden på 3040 er 01 (25%) som vist på bilde. Hvor ser du at det er MVA kode 5?

Når jeg trykker på ikonet som beskrevet for avgift er det ingen føringer her.

Capture.PNG

av Jørn Karlsen

Hei

Det kan være at vi har forskjellig konto plan på noen av kontoene, det kommer an på nr vi startet med Visma eAccounting.

Det er vanskelig å se hva som er feil uten å se ditt regnskap. Du kan kontakte support som kan bistå deg. Eller bestille en konsulent som logger seg på ditt regnskap mens vi snakker på telefonen. Da er det mulig å finne feilen.

Du kan bestille konsulent time her

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

av Jørn Karlsen

Hei

Da er det ført med feil mva kode.

Klikk på det blå ikonet til høyre for grunnlaget i post 3.

Da får du opp alle bilag som er ført. Så må du sjekke hvordan alle bilagene er ført, evt. korrigere de.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen