avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Torleif
CONTRIBUTOR **

Mat/drikke

av Torleif

Hei!

Har vært på tur i regi av As`et vårt og hadde da middag i løpet av dagen.

På hvilken konto skal dette føres mot?

Mvh

Torleif Rullestad

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det kommer an på hvilken type tur dere var på.

Hvis det var en firmatur for ansatte så føres det på konto 5990 - Annen personalkostnad

(her må det legges ved liste med Navnene på de som deltok, og beskrivelse type arrangement)

Hvis det var en tjenestereise føres det på konto 7140 Reisekostnader, ikke oppgavepliktig

Hvis det er representasjon med kunder, så kommer det an på hva dette kostet pr. person og om det er drukket brennevin)

7350 Representasjon, fradragsberettighet (Inntil kr. 470 pr. person og ikke brennevin)

7360 Representasjon, ikke fradragsberettighet (over 470 og eller brennevin)

Her må det også legges ved beskrivelse av arrangement og liste over de som har deltatt)

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei

Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål.
Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål.

Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning. 😊

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager