avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Mva oppgave og påleggstrekk

Hei. har 2 spørsmål håper dere kan svare på:

1. I Mva oppgaven har jeg differanse på 24850,- mellom pos 1 og pos 2. Altså pos 1 er ovennevnt beløpet lavere enn pos 2. Hva skyldes dette? I altinn kommer det opp som anmerking og det kreves forklaring.

2. I 2016 har vi fått straff for ikke tilsendt årsoppgave 2014(oppstart)-2015. Dette blitt ført som påleggstrekk. Er dette korrekt?

3 SVAR 3
Highlighted

Re: Mva oppgave og påleggstrekk

Hei Mila

Gjeder dette MVA oppgave for 2016 ?

Da har du trolig en eller flere feilføringer som må rettes før du signerer MVA oppgaven i altinn.

For å kunne gi deg et riktig svar på dette, så må man se på regnskapet, hva som er ført av bilag i perioden som kan være feil.

Du kan gå til regnskap og utskrifter

Ta ut 2 rapporter:

MVA per konto

MVa per transaksjon

Gå igjennom disse rapportene og se hva som er feilført, og så korrigere dette, og sende inn til altinn på nytt.

Du har fått en strffe bot for ikke innelverte årsoppgave innen fristen, s sier du dette er blitt ført som påleggstrekk, hve mener du med det ? Dette er en bot du må betale og føre kostanden på en kostands konto

eks. 

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 7775 Offentlige gebyrer (opprett denne kontoen selv)

Påleggstrekk, er trekk du som firma mottar som skal trekkes en ansatt i lønn.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Hei og takk for svaret.

1. Ja, dette gjelder år 2016. Skal følge anvisningene dine og se om jeg finner feil.

2. Så akkurat etter svaret på hva er korrekt konto for bokføring av dette. Så har ført dette på feil konto og skal korrigere.

Highlighted

Hei Mila

Strålende, lykke til.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen