avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Bakarn
CONTRIBUTOR *

Næringsrapport

av Bakarn

Hei. Jeg trenger hjelp til å finne tallene jeg skal bruke for utfylling av næringsrapport på altinn.

Hvile poster å tall skal med?

5 SVAR 5

av Jørn Karlsen

Hei

Du nevner ikke hvilken selskapstype du har, det er 2 forskjellige næringsoppgaver på ENK og AS, men de samme tallene skal inn.

Så er det andre skjemaer som også skal sendes inn, og da kommer det an på selskapstypen din.

Men felles for AS og ENK i næringsoppgaven

Balansen, alle kontoene fra konto 1000 ti 2999

Eiendeler

Gjeld

Egenkapital

Resultatet, alle kontoer fra 3000 til 8999

Inntekter

Kostander

Som gir overskudd eller underskudd.

Hvis du tar i bruk Visma eAccounting Skattemodul, så får du disse skjemaene ferdig, og kan sendes direkte til Altinn for signering.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Bakarn
CONTRIBUTOR *

av Bakarn

Hei igjen. 

Det var et enkeltmannsforetak. 

Lefseboden var navnet på foretaket.

La ned i februar i 2020.

Mvh 

Håvard Brattsti 

av Jørn Karlsen

Hei

Som eier av ENK så skal næringsoppgaven leveres sammen med din Private skattemelding. Din Skattemelding skal inneholde din private skattemelding som du finner i Altinn, og overskudd fra ditt ENK.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Bakarn
CONTRIBUTOR *

av Bakarn

Hei og takk for svar. 

Ifølge min regnskapsfører er skattemodulen sent inn.  

Han kan ikke skjønne hvorfor den ikke er mottatt av Visma. 

Det hadde vært til stor hjelp hvis du kan undersøke dette.

Har kun lesertilgang på eaccounting.

Opprettet en imidlertidig brukstillatelse for gjennomføring av årsoppgave og næringsrapport for at regnskapsfører kunne ferdigstille dette. 

Dette er blitt en stor belastning for meg siden skatteetaten kommer med varsel om skjønnsfastsetting og tilleggsskatt 2020.

Håper på svar fra deg. 

Mvh

Håvard Brattsti 

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis din regnskapsfører har sendt inn skatteskjemaene, så har din regnskapsfører dette. Og trolig ikke gjort i Skattemodulen i Visma eAccounting.

Skattemelding, Næringsoppgave skal ikke sendes til Visma. Men inn til Altinn/Skatteetaten.

Så vi i Visma kan ikke se om dette er sendt inn, hvis det ikke ble sendt inn via Visma eAccounting Skattemodulen.

Så anbefaler deg å sjekke med din Regnskapsfører.

Eller kontakte Visma Support.

Faglig forum som du har sendt denne henvendelsen til er et forum for spørsmål og svar innen lover og regler i regnskap og lønn.

Support svarer på tekniske spørsmål om systemet du bruker.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen