avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Marianne Abrahamsen
CHAMPION *

Naf medlemskap

av Marianne Abrahamsen

Hei

Min mann har et medlemskap i NAF.

Nå spurte han meg om dette ikke kunne kostnadsføres i bedriften hans (byggefirma-ENK).

Min umiddelbare reaksjon var nei. Men så begynte jeg å gruble litt.

Er dette noe som kunne vært kostnadsført på bedrift?

Mvh

Marianne Abrahamsen

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Er medlemskapet knyttet til en firmabil, så kan dere føre kostnaden.

Hvis dere har privatbil g får godtgjørelse for kilometer, så kan det ikke føres i selskapet som en kostnad.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Marianne Abrahamsen
CHAMPION *

av Marianne Abrahamsen

Hei igjen

Beklager litt treg oppfølging her.

Jeg har undersøkt litt med NAF. De sier at medlemskapet er personlig, mao det er ikke tilknyttet en bil.

De kan endre faktura mottaker fra hans navn, til firmanavnet hans. Men de har ikke medlemskap for bedrifter.

Min mann sier at de gangene han har hatt behov for hjelp fra NAF, har det vært når han har kjørt med bilen han bruker til jobb. Denne er registrert på ham privat.

Nå har han kjøpt en ny varebil, som er registrert på firma, og den gamle vil bli solgt.

Så jeg kjenner jeg er litt usikker her. Kan jeg be NAF endre fakturamottaker til firma, for så å kostnadsføre denne i regnskapet?

Mvh

Marianne

av Jørn Karlsen

Hei

Reglene er slik at det skal stå firmanavn på fakturaer for at de skal kunne føres i regnskapet.

Så hvis de endrer faktura til selskapets navn, så skal fakturaen fint kunne bokføre kostnaden i regnskapet.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen