Mine områder
Hjelp
Einar Wahlstrøm
CONTRIBUTOR *

Når firma betaler førerkort

av Einar Wahlstrøm

Mitt enkeltpersonforetak skal betale mitt førerkort (kl. A - motorsykkel) da firmaet har en scooter som firmabil. Et førerkort for motorsykkel vil selvsagt også være en personlig fordel og må beskattes deretter.

Hvordan bokføres dette?

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Dette bør føres på konto 2060 Privatuttak.

Det er strenge regler for at selskapet skal dekke dette som en kostand dessverre.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Einar Wahlstrøm
CONTRIBUTOR *

av Einar Wahlstrøm (Oppdatert ‎15-07-2021 10:30 av Einar Wahlstrøm )

Så hvis jeg forstår deg riktig så mener du at dette ikke kan føres som kurs/utgift og må føres som skattepliktig inntekt?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er korrekt siden du har et ENK Enkeltpersonforetak.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Einar Wahlstrøm
CONTRIBUTOR *

av Einar Wahlstrøm

Takk for god hjelp. Ha en fin dag videre.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Bare hyggelig. Når du fører dette på konto 2060 Privatuttak, så får du ikke skattefradrag for dette.

Det blir det samme som om du hadde skattet av beløpet.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen