Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Vomo
CONTRIBUTOR ***

Nytt lønnsår Mamut E5

av Vomo (Oppdatert ‎17-12-2019 11:09 av Vomo )

Bruker Mamut Entreprise E5

- Må jeg oppdatere skattetrekktabeller og satser før nytt lønnsår?

-Når jeg henter skattekort for nytt år, skal ansatte som har sluttet og som skal ha feriepenger i 2020 (opptjente feriepenger fra 2019) settes som aktive før det hentes skattekort for 2020, skal det hentes skattekort for disse personene?

- skal det opprettes nytt lønnsår, evt hvordan gjøres dette? Vi har allerede opprettet nytt regnskapsår.

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det ble sendt ut informasjon i går om ny versjon av Mamut, denne må du lese inn før du kjører lønn for 2020. Da får du automatisk skattetabeller for 2020.

Når du utbetaler feriepenger for ansatte som sluttet i 2019, men får feriepenger utbetalt i 2020. Må du hente skattekort på disse for 2020.

Du skal ikke opprette nytt lønns år. men regnskapsår 2020.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Vomo
CONTRIBUTOR ***

av Vomo

Takk for svar;

Oppfølgingsspørsmål:

Det ble sendt ut informasjon i går om ny versjon av mamut? Kan ikke se å ha fått noe info. om dette. Hvor er dette sendt, mon tro?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Mailen er sendt til alle som står som kontakt person hos oss.  Den kan også ha havnet i spam filter, siden det er en masse utsendelse.

Her finner du Link til nedlasting av ny versjon.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Vomo
CONTRIBUTOR ***

av Vomo

Takk for hjelp, har nå fått opplyst at vi har

Mamut applcation hosting, nettbasert slik at dette blir automatisk oppdatert; sannsynligvis til helgen. Da forstår jeg at jeg ikke har fått noen opplysninger om dette.