Mine områder
Hjelp
Hilde Johnsen
CONTRIBUTOR *

Opprette hjemmeside

av Hilde Johnsen

Hei Siri!

Mulig at dette er et litt dumt spørsmål, men jeg skal opprette en hjemmeside for bedriften min og er litt usikker på hvor jeg i det hele tatt skal begynne.Jeg har liten erfaring med dette og hadde håpet at du kunne hjelpe meg i gang. Hva mener du det er viktig å tenke på i denne prosessen?

Med vennlig hilsen

Hilde

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Hilde,

Dersom du har lagt ned arbeid med en god forretningsplan, har du et godt utgangspunkt for å planlegge en webside. Du trenger å velge et

domene som er relevant i forhold til konseptet ditt
    webhotell for å hoste løsningen
    en webløsning som passer ditt behov

Det et mange webløsninger å velge blant. Du har de enkle løsningene hvor du kan "leie" og sette opp en webside for en rimelig månedlig penge med begrenset funksjonalitet. Dette er løsninger som du ikke investerer mye tid og penger i og som du kanskje kan leve godt med inntil du får mer avanserte behov. Du kan også sette opp en Wordpress løsning uten allverdens erfaring. Har du mer avansert behov kan du se på webløsninger som koster mer og som vil kreve mer innsats.

Du bør også tegne en skisse over de sidene du ønsker å lage og tenke gjennom hva målet er med hver enkelt side. Husk å bruke søkeord som kundene dine som oftest vil bruke i sitt søk for å komme til din webside. Da vil sjansene dine for å komme høyt opp i Google sitt søkeresultat øke.

Lykke til med arbeidet.