Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Parkeringsgebyr

av Anonymous

Hei

ENK med mva pliktig.

Hvordan fører jeg parkeringsgebyrer i regnskapet?

Takk på forhånd.

Mvh

Patrick Juste

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Parkering fører du på 7140 Reiseutgifter ikke oppgavepliktig.

Du kan kun få fradrag for parkering som er i forbindelse med tjeneste reise og da må du skrive en kjørebok som spesifiserer kjøringen og formålet med kjøringen

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen

Når jeg ser på faktura fra Easypark, så er det jo ført 25 % moms.

Men er det riktig at jeg fører 7140 i regnskapet?

En annen ting er at hvis jeg fører 7140 uten mva, så ikke noe vits i at jeg fører de gamle regninger som ikke er ført ennå fra august på nov.eller desember for å få mva tilbake.

Takk på forhånd.

Mvh

Patrick

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Konto 7140 Reiseutgifter ikke oppgavepl. er ikke satt opp med mva kode, da mva satsen varierer med de ulike type kostnadene. Så du velger bare riktig mva kode for den mva satsen som er på bilaget.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen

Takk for svar.

Jeg mente parkeringsbot. Er det samme måte som parkeringsgebyrer?

Mvh

Patrick

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja du kan føre det på samme måte.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen