for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Jeg har spørsmål vedrørende periodisering. Jeg har en faktura som ble lagt i Visma i fra gammelt regnskapsystem pr. 31/03-2020 (manuell reskontro fra tidligere system) Kostnader er førte i tidligere systemet, men ikke periodisert. Jeg må periodisere det i Visma. Hvordan jeg kan gjøre det?
Løst! Gå til løsning.
Hei
Dette beløpet som er lagt inn i Inngående balanse, må du evt. periodisere manuelt.
For å gi deg svar på hvordan dette føres må jeg ha opplysninger om hvilken konto denne kostnaden er ført på og hvor mange måneder det skal periodiseres over, samt beløp eks. MVA.
Fremtidlige inngående fakturaer kan du periodisere automatisk, ved å trykke på knappen Periodisering.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Denne kostnaden er ført slik:
K 2400 6131,01
D 6390 4904,81
D 2711 1226,20
skal periodiseres til 28/02-2021
Hei
Hvis bilaget er bokført i Mars 2020, og gjelder 12 måneder, Så må du føre slik:
Mars 2020
Kredit 6390 Annen kostnad lokaler Kr. 4496,08
Debet 1749 Andre forskuddbetalte kostnader Kr. 4496,08
Bilaget føres uten mva.
Hver måned frem til og med februar 2021, fører du slik::
Kredit 1749 Andre forskuddbetalte kostnader Kr. 408,73
Debet 6390 Annen kostnad lokaler Kr. 408,73
Bilaget føres uten mva.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Bilaget ble bokført i februar, men kan ikke gjøre noe med det. Vi overtatt regnskap fra regnskapsbyrå pr.31/03/2020 så kan jeg begynne å periodisere fra 01/04-2020
Hei
Det kan du fint gjøre.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Takk!
Hei
Bare hyggelig.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.