Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
KristinaR
CHAMPION *

Periodiseringen/avskrivninger

av KristinaR

Hei, 

Jeg har overtatt regnskapet i fra et regnskapsbyrå pr. 31/03-20. Regnskapsbyrå fortsette med lønn til 30/04-2020. Saldobalanse pr. 31/03-2020 er bokført i VImsa eAccounting. Hvordan kan jeg bokføre bevegelser pr. april også hvordan skal jeg fordele periodisering/avskrivninger i Visma eAccounting (som er fordelt i tidligere regnskapssystemet?)

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du må ikke legge inn saldobalanse hver måned.

Du ar lagt inn inngående Balanse pr. 30.03.

Da har du sikkert beløp på konto for periodisering?

Disse må da føres manuelt hver måned

Så sjekk først med tidligere regnskapsfører om de har ført periodisering og avskrivning ut 2020.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

KristinaR
CHAMPION *

av KristinaR (Oppdatert ‎11-06-2020 14:39 av KristinaR )

Jo, jeg snakker om bevegelser på kontoer pr.april - lønnskostnader, periodiseringer ut 2020 osv. Jeg må ha de i Visma Eaccounting og. Som sagt tidligere, de førte lønn for april i tidligere regnskapssystemet. Også periodiseringer som ble bokførte i tidligere regnskapsystemet 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja da må du få regnskapsbilaget for april og de kommende månedene.

For å gi deg korrekt svar på periodiseringen og avskrivninger, så må du vite om de er ført ferdig ut 2020.

Da må du få oversikt over hva som er periodisert pr. måned. slik at du får ført det i ditt regnskap.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

KristinaR
CHAMPION *

av KristinaR

Hei,

Jeg fikk i fra regnskapsbyrå saldobalanse fra april til desember og. Der i fra kan jeg hente bevegelser (debet og kredit) på kontoer. Og jeg ser at ble ført periodiseringen ut 2020. Derfor jeg spørrer, kan jeg føre i Visma bevegelser mnd for mnd i fra det som jeg har. (Bevegelser på saldobalanse i april, Bevegelser i fra saldobalanse mai osv) 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Da legger du inn inngående balanse pr. 30.03..

Så bokfører du bevegelsene for hver måned. Da skal regnskapet ditt bli riktig.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

KristinaR
CHAMPION *

av KristinaR

Takk

KristinaR
CHAMPION *

av KristinaR (Oppdatert ‎11-06-2020 12:24 av KristinaR )

Kanskje legge inn saldobalanse for hver mnd? For eksempel. Lønn, periodiseringen bokført i april. Så legger jeg bevegelser på saldobalanse i fra tidligere regnspaksystemet med manuelt bilag i april. Periodiseringen i mai, juni osv. så legger jeg bevegelser i fra saldobalanse med manuelt bilag juni, juli osv. ?

Eller finnes den enkleste måten?