avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Mone Nielsen
CHAMPION ***

Pliktig regnskapsrapportering

av Mone Nielsen

Som regnskapsfører skal vi forholde oss til dette:

"For hver periode med pliktig regnskapsrapportering skal den bokføringspliktige være i stand til å kunne utarbeide spesifikasjoner i henhold til Bokføringsloven §5, Boføringsforskriften §§ 3-1 og 7-6"

Andre systemer har laget en "pakke" med Pliktige rapporter som et utskriftsvalg for å ivareta denne plikten..  Men finner ikke noe slikt i eAccounting?

5 SVAR 5

av Jørn Karlsen

Hei

Visma eAccounting har alle lovpålagte rapporter.

Det er ingen slik rapport pakke som du beskriver, men alle rapporter ligger i Visma eAccounting.

Det er mulig å låse/lukke perioder i regnskapet.

Ved bruk av Visma Økonomioversikt, vil du kunne samle alle rapporter i PDF eller Excel om ønskelig for hver måned. Sammen med annen dokumentasjon som er ønskelig. Visma Økonomioversikt har både regnskapsfører og sluttkunde tilgang til for å se regnskapet og rapporter dere som regnskapsfører har laget.

Tar dere i bruk Visma Byrå Periode& År så er det en rapport pakke som kan enkelt tas ut for hver måned. Denne rapportpakken ligger i Visma Byrå Periode& År, Eller lastet enkelt opp i Visma Økonomioversikt.

Hvis jeg ikke har forstått deg riktig, er det fint om du beskriver utfordringen deres nærmere.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

Det du sier er da at vi må bruke et annet Visma-produkt, for å kunne ta ut de pliktige rapportene som "pakke"?

Da vi har kunder på mange forskjellige plattformer, så bruker vi et felles system til avstemming og årsoppgjør, som går på tvers av flere økonomisystemer.

Så Visma periode&år benyttes ikke.

men takk for svar

av Jørn Karlsen

Hei

Beklager, dere må ikke ta i bruk noen av våre andre systemer.

De pliktige rapportene er i Visma eAccounting. Men det går ikke å starte en rapport pakke.

Så hver rapport må skrives ut hver for seg, disse skal du fint kunne laste opp i det systemet du bruker.

Det er ikke noe krav i reglene om at det skal være mulig å skrive ut en rapport pakke slikk jeg forstår reglene.

Er det noen rapport du mangler, så vil vi gjerne ha beskjed om det.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

det var pakkeløsningen jeg etterspurte, og den ligger i et annet produkt.

Vet at det kan kjøres ut alle rapporter i eAccounting:) Så da får vi kjøre ut en og en rapport for dokumentasjon.

av Jørn Karlsen

Hei

Dessverre må dere pr. i dag kjøre ut en og en rapport.

Men du må gjerne gå inn på linken her og legge til ønske om rapportpakk, og andre ønsker om forbedring av Visma eAccounting.

Da fungerer det slik at vi vurdere om dette er noe vi skal legge inn i systemet, og hvis mange trykker liker på ditt ønske. Vil det bli prioriter som en endring i systemet.

Visma eAccounting utvikles hver dag, og det kommer oppgradering av systemet hver onsdag.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen