Mine områder
Hjelp
SCCH
CONTRIBUTOR *

Postene 9400 og 9650 : Det er differanse mellom Sum debet og Sum kredit i balansen i næringsoppgave

av SCCH
Får denne feilmeldingen i Visma når jeg skal levere.

Postene 9400 og 9650 : Det er differanse mellom Sum debet og Sum kredit i balansen i næringsoppgave 2 (RF-1167).

Postene 9400 og 9650 : Det er differanse mellom Sum debet og Sum kredit i balansen i næringsoppgave 2 (RF-1167).

Tidligere fant jeg ut hvor jeg skal redigere, men i det nye systemet finner jeg ikke fram til hvor jeg kan endre dette. Noen som kan hjelpe?

7 SVAR 7
Nordlysthai
CONTRIBUTOR **

av Nordlysthai

Vi har samme problem med Næringsoppgave og er differanse  mellom sum debet og sum kredit på postene 9400 og 9650. finner ikke disse postene på vismaeaccounting og skjønner ikke helt hvordan vi skal få sjekket feilene og balansen.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

For å kunne se hva som er feil, må jeg få et bilde av balansen, spesifisert med kontoer.

Du kan legge den ved her, så skal jeg se på det.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Nordlysthai
CONTRIBUTOR **

av Nordlysthai

Hei

Hvor er konto Postene 9400 og 9650?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er vanskelig å gi deg et svar uten å se dine rapporter og evt. kunne gå inn i ditt system.

Det kommer helt an på hva som er ført i regnskapet.

Post 9400 er alle eiendels kontoer fra konto 1000 til 1999 og post 9650 er sum gjeld og egenkapital fra konto 2000 til 2999

Holder du musa over de ulike postene i Næringsoppgaven, kan du trykke og se hvilken konto som går inn i hver post.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

SCCH
CONTRIBUTOR *

av SCCH

Hvor i programmet finner jeg dette? Med ny layout er det en jungel

Nordlysthai
CONTRIBUTOR **

av Nordlysthai

Hei

Når du får tilbake penger ved et mva oppgjør skal det føres slik:

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 2740 Oppgjørskonto mva

Men hvis du betaler tilbake, er det sammen konto?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja det stemmer, når du betaler, eller får tilbake MVA, så skal det føres slik du skriver.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen