avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Primærnæring mva rf-004

Primærnæring skal levere MVA rf-004.  Visma eAccounting genererer rf-002 for alminnelig næring.  Er det noen som vet hvor jeg kan sette opp dette slik at MVA-rapportene til Altinn blir riktige?

Arild

7 SVAR 7
Highlighted

Sv: Primærnæring mva rf-004

Hei

Dette skjemaet må opprettes direkte i Altinn dessverre.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Noen enkel måte å få ut de tallen man trenger? Rapport ell.?

Highlighted

Hei

Du må bruke resultat rapporten din, og balanserapporten

Så kan du ta ut rapporten. MVA pr. konto.

Men det blir litt Manuel jobb dessverre.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Jo færre rapporter, jo bedre 🙂
Noen plan om å få løst det ved enten en rapport som ikke er integrert med Altinn? Eller en integrert løsning?

Highlighted

Hei

Det er pr i dag ingen plan å legge til rette for RF-004. Som regler er det en regnskapsfører eller revisor som setter opp dette skjemaet.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Jeg bruker MVA rapporten som Visma genererer, skriver ut denne og legger tallene inn manuelt i Altinn.  Husk å ta med innførsel/eksport av varer og tjenester hvis dette er aktuelt.

Det er det samme med alle andre vedlegg til selvangivelsen for primærnæring da det ikke er noen koding i Visma (f.eks under Firmainnstillinger) hvor vi kan velge primærnæring.  

En litt enkel forklaring fra Visma at det vanligvis er regnskapsførere som gjør dette.  Noen av oss "bønder" er faktisk utdannet innen regnskap og økonomi og klarer dette selv.

Hilsen

Arild

Highlighted

Hei

Jeg forstår det, dette forumet er for spørsmål innen lover og regler.

Har du ønsker til forbedringer i Visma eAccounting, må du gjerne legge inn det på LINK, så vil utvikling ta stilling til ditt ønske.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen