avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Prosjekt

Hei.
Jeg driver et elektro foretak å lurer på hvordan kan man føre utgifter på prosjekt. (pålagt å føre prosjekt på omsetning over 300.000,-)
Om jeg kjøper inn 150m Kabel, 500stikk og 50lys og fører dette i visma, også bruker jeg 47m kabel, 249stikk og 27lys hos en kunde som jeg vil ha ført opp på prosjekt. hvordan kan man gå fram for å løse dette?
Jeg får samlefaktura fra grosist, og der er det mye utstyr til andre prosjekter, så blir galt å føre hele leverandørfakturaen opp mot et enkelt prosjekt.

3 SVAR 3
Highlighted

Re: Prosjekt

Hei Andreas

Det er ikke lagerstyring i eAccounitng.

Så hvis du kjøper inn mye varer og ikke vet hva som skal til hvilket prosjekt, så må dette evt korrigeres manuelt.

Så hvis du kjøper ikk eks. antall meter kabel og bokfører dette på konto 4000. Så må du korrigere dette ved en manuelføring.

Kredit 4000 kr.

Debet 4000 Kr.  - og legge til prosjekt på denne posteringen.

Skulle du derimot legge hele fakturaen til et prosjekt, kan du gå til bilaget og gå til handling, og korrigere prosjekt. For da å legge hele fakturaen til et prosjekt.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Dette blir unødvendig mye ekstra føring.
Det burde være opplegg for lagerføring.
En annen funksjon jeg ønsker, er at artikler kan legges inn med kostpris, også mulighet for å legge til påslag i %.
Da vil det være mulig å se kostprisen på artikler, og bruke lagerføring til å legge inn varer i bedriften, og ta de ut å knytte opp mot prosjekt, og få en korekt kostnadsoversikt slik som lovverket krever man gjør med omsetning over 300.000kr

Er denne funksjonen under utvikling, eller må jeg finne meg et annet regnskapsprogram slik at jeg enklere kan føre prosjektregnskap?

Highlighted

Hei Andreas

Jeg forstår at du ønsker disse funksjonen, men dessverre kan ikke jeg gi deg noe svar på om disse funksjonene kommer i eAccounting. Men jeg bringer ditt ønske videre til de som er ansvarlig for systemet.

Vi har andre systemer som dekker dine behov, eks. Mamut. 

Så håper jeg de tar dine ønsker med i utviklingen av systemet.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen