avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Julie-
CONTRIBUTOR **

Redusere varelager- hvorfor er konto 4290 positiv i res.rapporten?

av Julie-

Hei,
Vi tok ut noen varer/utstyr i desember til eget bruk, dermed måtte vi justere varelageret vårt:

Se bokføring og utklipp fra rapporten:
Beholdningsendring varer resregnskap.jpgBeholdningsendring varer.jpg

Stemmer det at konto 4290 skal stå som positiv i resultatrapporten?  

Takk på forhånd for hjelp!

5 SVAR 5
Julie-
CONTRIBUTOR **

av Julie-

Det er klær med logo, brukes som jobbklær- Takk for svar 😊

av Jørn Karlsen

Hei

Bare hyggelig. Lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

av Jørn Karlsen

Hei

Konto 4290 Beholdningsendring, egenprodusert, kan være både til Debet og Kredit, det kommer an på om det er økning eller nedgang av varebeholdningen

Er dette varer dere har produsert selv er konto 4290 Beholdningsendring, egenprodusert riktig.

Er det varer dere har kjøp inn skal det føres på konto 4390 Beholdningsendring, vidersalg

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Julie-
CONTRIBUTOR **

av Julie-

Dette er varer vi har kjøpt inn for videresalg. Vi har bla. innkjøpt bekledning i butikken som vi valgte å ta ut som jobbklær. Dermed er varelageret mindre. Dermed er det 4390 jeg skal bruke?

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Det er riktig, 4390 er riktig konto.

Dere kan dessverre ikke ta ut klær med mindre det er firmalogo på disse klærne skattefritt.

Men det er et unntak. Personalrabatt pr ansatt er på kr. 8000,- pr. år som dere kan ta ut skattefritt,

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen