for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei. Vi har en ansatt som vi forskuddsbetalte lønn for i November. Dette fikk vi refundert den 30/12 2020.
Vi førte beløpet D1930 og K5800 i desember. Samme beløp setter vi i minus på lønnsart 785 i januar. Den er grei 🙂
Fra og med desember 2020 betalte NAV ut sykepenger direkte til han. Når vi kjørte lønn i desember ble vedkommende med på lønnslisten da han skatter for "fri yrkesbil" og "helseforsikring". Dette ligger inn på standardlønn og trekkes hver måned. Nå hadde han jo ingen lønnsutbetaling fra oss i desember og fikk derfor en "negativ" lønnsslipp på kr -1231. Hva gjør jeg med dette ?,- må det korrigeres og hvordan behandler jeg dette i januar ? Han får fortsatt benytte bilen under sykmelding... Vi ser for oss at han er tilbake i løpet av februar....
Løst! Gå til løsning.
Hei
Bokføringen og registeringen av refusjon sykepenger er riktig.
Så må du reversere lønnen på denne ansatte. og kjøre den på nytt.
Så legger du inn lønnsart 991 Prosentrekk med 0,-kr. og trykker på overstyre skattetrekket.
Da får du innrapportert disse godene, uten at det blir gjennomført skattetrekk.
Så må du sende ny a-melding for desember.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.