avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Lorentz Hjelle
CONTRIBUTOR **

Registrere sluttdato lønnstaker

av Lorentz Hjelle

Fått beskjed frå Skatteetaten om at eg må avslutte arbeidsforhold i A-meldinga.

Vi har ein del som jobbar på timebasis i sesong, og som er registrert med 0% tilsetjing. Men no er sesongen slutt, så då må eg vel setje sluttdato. Eg trudde eg kunne registrere det på den ansatte under fana "registreringer" og då setje inn dato under "Ansatt t.o.m.". Men når eg sender a-melding, så kjem ikkje sluttdato inn på skjemaet når eg får den tilbake. 

mvh

Lorentz Hjelle 

7 SVAR 7

av Jørn Karlsen

Hei

Det er helt riktig, ansatte som ikke har jobbet/fått lønn siste 3 mnd, skal sluttmeldes.

Kommer de tilbake på et sendere tidspunkt må du opprette de på nytt. For å unngå feilmelding i A-melding.

For å sluttmelde en ansatt går du til: Lønn - Ansatt

Klikker på den ansatte og trykker Rediger

Under fanen Lønnsopplysninger

Setter du inn riktig dato for Ansatt t.o.m

Da blir sluttdato med i A-meldingen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Lorentz Hjelle
CONTRIBUTOR **

av Lorentz Hjelle

Eg har sett inn dato under ansatt t.o.m., og forventa at denne datoen skulle komme fram i A-melding kontrollrapport på opplistinga av ansatte. Men feltet der står tomt. Kun ansatt fra.

Kanskje det kjem med på neste a-melding??

av Jørn Karlsen

Hei

La du sluttdato tilbake til tidligere måneder, så skal systemet lage a-melding for tidligere måneder.

Support kan svare deg nærmere når det gjelder ditt system.

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Lorentz Hjelle
CONTRIBUTOR **

av Lorentz Hjelle

Hei og takk for svar.

Eg la inn 1.9.20, altså samme månad, for å slippe å opprette nye a-meldingar. Reknar med at ikkje skal setje sluttdato under fana "Fravær", men på venstre kolonne der det står ansettelse f.o.m. og ansettelse t.o.m.?

Skal snart kjøre fleire lønningar, så då får eg sjå om det kjem med når eg køyrer ny a-melding for september. Om ikkje det kjem med då, så kan eg snakke med support.

mvh

Lorentz 

av Jørn Karlsen

Hei

Det stemmer du skal sette sluttdato t.o.m.

Har du sendt ny a-melding etter at du la inn sluttdatoen. Hvis ikke så er det årsaken.

Når du kjører ny lønn, så skal sluttdatoen komme med. Hvis du ikke sendte ny a-melding etter at sluttdatoen ble lagt inn.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Lorentz Hjelle
CONTRIBUTOR **

av Lorentz Hjelle

Kan årsaka vere at eg ikkje har laga lønnsslipp til dei som har slutta? Altså: Skal sluttdato bli sendt inn, så må ein lage lønnsslipp på dei som ein legg inn ny dato på? Korleis skal eg evt. lage ein null-lønnslipp?

mvh Lorentz Hjelle 

av Jørn Karlsen

Hei

Nei du kan legge inn sluttdato en måned uten at det er kjørt noen lønnsslipp.

Det er ikke mulig å lage en null lønnsslipp.

Kommer ikke sluttdato med i A-melding, må jeg be deg kontakte support, som svarer på tekniske spørsmål om ditt system.

Faglig forum er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen