avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

IG Smykkdesign
CONTRIBUTOR *

Registrering VIPP/Izettle riktig konto

av IG Smykkdesign

Hei, Jeg har lagt inn salget via VIPPS/Izettle på egen kontering og konto 1920 og 1579. Men på resultatet så kan jeg ikke se at det er registrert som en inntekt? Jeg har et Enkeltmannsforetak og ikke mva-pliktig. Skal ikke da dette salget registreres også på konto 3100? Hilsen Irene

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Slaget skal føres i konto klasse 3 slik at slaget blir registrert. Slik du fører er debet / kredit i balansen og da får det ingen resultat effekt.

Salget skal registreres på følgende måte:

Debet 1579 Izettle

Kredit 3100 Salgsinntekt handelsvarer, avgiftsfri

Når du mottar betalingen skal du føre det på følgende måte:

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 1579 Izettle

Debet 7770 Bak og kortgebyr

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

IG Smykkdesign
CONTRIBUTOR *

av IG Smykkdesign

Hei Jørn, 

Takk for svar, men fremdeles litt usikker på dette.

Når jeg har registrert betaling, så har jeg under kasse/bank registrert bankgebyret først, skal jeg fremdele da også føre på konto 7770? Videre under bokføringshendelse legger jeg til - Øvrige innskudd og inntektstype Egen kontering. Da føres automatisk salget opp på 1920 debet. Forstår jeg det rett skal jeg da i tillegg føre K 1579, men som sagt usikker på konto 7770.

Skal jeg i tillegg føre på salg i tillegg? Altså under fanen salg i visma, så kundefaktura?

Jeg er ikke mva-pliktig, og det er allerede krysset av for under bokføringshendelsen - Registrer beløp inklusive Mva, går ut i fra da at jeg skal krysse av denne så det kommer uten mva?

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Se vedlagte link med forklaring av Izettle: Link

Faglig forum er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap. Har du behov for bistand om hvordan det utfører dette i systemet, må jeg be deg kontakte support for ditt system, som bistår i tekniske spørsmål.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen