avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted

Registrering av betaling

Transaksjoner i bank som jeg har kvittering på og som er betalt, hvordan føres de?  Jeg går gjennom kontoutskrift fra banken og betaler via BANK, men der er transaksjoner som ikke ligger inne i MAMUT.  Hvordan føre disse?

3 SVAR 3
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Re: Registrering av betaling

Hei,

Skal besvare spørmål med 2 nye spørmål.

1. Snakker du om å føre leverandør betalinger i Mamut? Bruker du ikke Remittering?

2. Betallinger som ikke ligger i Mamut. Kan du gi meg eksemple på hva du betaler ?

Piet Deprez

Accepta AS

Highlighted

Jeg går gjennom kontoutskrift og betaler i bank leverandører som jeg har lagt inn med inngående faktura, men så er det også i bankutskriften betalinger for taxi, blader fra Narvesen, rekvisita fra Norli, kontorlunsj fra supermarked osv.  Disse har jeg ikke registrert i Mamut, siden disse er betalt med debitkort, men jeg har alle kvitteringene.  Hvordan skal jeg legge disse inn i Mamut slik at jeg kan notere de som betalt?

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hei Ingunn,

1. Hadde anbefalt å sette opp elektronisk remittering i banken og Mamut. Så slipper du å føre alle betalinger manuelt i banken og mamut. Sette opp remitering i mamut er veldig enkelt og skal spare deg for en god del tid. (slipper å legge inn Kid nr flere ganger)

2 Når det gjelder vannlig 'utgifter' fører du disse manuelt i feks bank bilagsart med kostnader (og evntuelt MVA) på Debet siden og Bank som Kredit postering. Husk å ta vare på kvittering!

Piet