Mine områder
Hjelp
Anita Olderkjær
CONTRIBUTOR ***

Registrering av styreleder som ikke er fast ansatt i Visma Eaccounting

av Anita Olderkjær

Lite firma får ny styreleder som skal ha styrehonorar og som ikke er fast ansatt.

Har noen spørsmål om hvordan denne personen skal registreres i Visma Eaccounting og håper noen har kan hjelpe. Er ikke veldig erfaren på lønn.

1. Når det gjelder yrkeskode står jeg mellom to stykk: 1229133 Styreleder (personlig tjenesteyting) eller 1319120 Styreleder (annen virksomhet færre enn 10 ansatte privat virksomhet). For oss ser det ut som at begge stemmer, men siden personen ikke er fast ansatt bør det være kode 1229133?

2. Blir det riktig å registrere at personen er freelanser? (Er jo ikke fast ansatt.)

3. Stillingsprosent er noe uviss da vi ikke helt vet denne på forhånd. Men gjør det noe om vi da legger inn en ca-prosentsats?

4. Det stemmer vel at det skal betales feriepenger av styrehonorar?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du skal registrere denne personen som freelanser

Da blir ikke denne personen registrert som ansatt i AA-registeret. Og stilling og ansettelses prosent betyr ingen ting. Men du kan sette 0%

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei

Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål.
Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål.

Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning. 😊

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager