avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Reklamasjon på frakt og salg for tapt forsending

Hei! 

Jeg driver nettbutikk og sender pakker til kunder med Helt Hjem. En pakke ble borte under frakt, og Helt Hjem har derfor betalt tilbake verdien på denne pakken. Men hvordan skal dette føres i eAccounting?

Jeg har en kundefaktura til kunden, sendt pakke og har kvittering for frakt på pakken som forsvant. En innbetaling fra HeltHjem, og sendt ny pakke til kunde og fått ny kvittering på frakten for ny pakke. Jeg kan vel ikke koble alt dette til samme kundefaktura?

Mvh 
Kjersti

3 SVAR 3
Highlighted

Sv: Reklamasjon på frakt og salg for tapt forsending

Hei

Refusjon som du har fått fra Helt hjem kan du føre på samme konto som du bokfører innkjøp av varer

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 4xxx

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Takk for svar. 

Jeg har ingen erfaring, så lurer på om jeg skal lage en leverandørfaktura og huke av på kreditnota for å føre denne innbetalingen? Eller skal jeg ta det som fri føring?

Mvh 
Kjersti

Highlighted

Hei

Du fører det som et bankbilag

Du har mottatt penger inn på konto:

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 4xxx

Har du bankintegrasjon så fører du det under kasse/bank, som fri føring.

Har du ikke Bankintegrasjon, kan du føre det som manuelt bilag: Regnskap - Bilag - Nytt bilag.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen