for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Jeg tenkte å gå til innkjøp av artikler med firmaets logo. Disse er det tenkt at skal deles ut som gave/for å reklamere. Verdien per artikkel er ca. kr 250,-. Eneste konto jeg finner i eAccounting som er relevant er 7320 - Reklamekost, men denne tolker jeg mer som reklame av annonser. Ser at kontohjelp opererer med kontoen 7323 - Reklameartikler for "Kjøp av artikler (fysiske ting) som du deler ut som gave eller for å reklamere.". Burde jeg opprette denne kontoen, eller finnes det en annen konto jeg kan bruke. Ser at det står at artikler over 100 kr inkl. mva føres med "Ingen" som mva-valg.
Takk!
--
Sondre
Løst! Gå til løsning.
Hei
Du kan føre dette på konto 7320 Reklamekost, ønsker du å dele opp kostnaden kan du opprette egen konto for denne typen kostander. Eks. 7321 Reklamegaver
Det er riktig du får MVA fradrag hvis gavene har en verdi på inntil 100,- kr. Gaver med verdi over kr. 100,- får du ikke MVA fradrag for.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.