avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Resultat på startsiden

Jeg klarer ikke å se at resultat (nederst til høyre på startsiden) kan stemme med de tallene jeg har. Det er meget mulig (og høyst sannsynlig) at jeg ikke har oversikt over alt som "trekkes fra" i kostnader, og jeg håper noen kloke hoder kan svare meg på hva som blir lagt inn i de tre kategoriene:

Inntekter

Kostnader

Resultat

Veldig fint om noen kan svare på hvordan dette regnestykket spesifikt ser ut, og hvilke poster som ligger under hva.

Jeg har for eksempel én faktura som kunden ikke har betalt (og som er sendt til Autocollect), ligger denne inne under Inntekter? Jeg har også avskrivning på firmabilen, hvor trekkes dette fra? 

Jeg vurderer sterkt å nullstille Visma for å deretter legge inn alt igjen, i håp om at jeg da får rettet opp en del korrigeringer jeg har gjort. Det må eventuelt skje denne uken, før ting tar helt av. Har noen erfaringer med dette, og tips og råd? Føler det er litt som å formatere harddisken 😉 

På forhånd takk!

1 SVAR 1
Highlighted

Sv: Resultat på startsiden

Hei

Resultatregnskapet

Inntekter er alle kontoer fra nummer 3000 til 3999

Utgifter er alle kontoer fra nummer 4000 til 8999

Resultatet er inntekter minus kostnader.

Fakturaen som ikke er betalt, ligger i balansen på konto 1500, som en fordring og inntekten på denne fakturaen ligger på konto 3xxx. Blir den ikke betalt kan du taps føre den, og da kommer det som en kostnad i konto 7830 Konstaterte tap på fordringer. Og du får tilbake evt MVA.

Jeg ville ikke umiddelbart nullstilt regnskaper. Men kanskje få noen som har erfaring til å se om det ser riktig ut.

Du kan booke en konsulent time hos oss om du ønsker.

Konsulent time kan du bestille her

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen