Mine områder
Hjelp
Jan-Tore Ljøstad
CONTRIBUTOR ***

Rutine for føring og utbetaling av utlegg

av Jan-Tore Ljøstad

Hei!

Jeg har lest på en del tråder, men ikke kommet helt i mål.

Jeg ønsker å lage meg en enkel og fast rutine, her er casen;

1. Vanlig norsk AS, hvor jeg er ansatt og eier 100%.

2. Jeg gjør div innkjøp (for eksempel skruer på Biltema) og ønsker å ta bilde av den (gjerne med egen app) for så å kaste papirkvitteringen.

3. Regnskapsmessig vil jeg jo føre bilaget på rett sted for kostnaden, og samtidig få det med på "gjeld til eier" og betale ut direkte en og en eller over lønnslipp (begge deler vil være aktuelt).

Såvidt jeg har klart å se kan jeg ikke bruke Scanner appen, da får jeg kun mulighet til å føre mot en leverandør.

Venter i spenning 😃

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Jan-Tore

enkleste her er å bruke Scanner Appen, ta bilde. så fører du dette som en leverandørfaktura (selv om det er en Kvittering)

Så lager du deg selv, eller andre ansatte som leverandør. Og fører debet på kostlandskonto du ønsker.

Har du da bankintegrasjon, vil utbetaling til deg eller andre ansatte gå automatisk. Og du slipper flere føringer.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Jan-Tore Ljøstad
CONTRIBUTOR ***

av Jan-Tore Ljøstad

Hei igjen!

Denne rutinen funker helt supert, tusen takk!

Så et lite oppfølgingsspørsmål. Jeg har noen utlegg på varer og tjenester fra utlandet. Noen ganger har leverandøren spesifisert mva, noen ganger ikke. Uansett har jeg betalt allerede med privat kort, og skal ha refusjon for utlegget. 

Jeg tenkte jeg bare kunne lage en leverandør til "Utlegg utland" eller noe slikt, men da får jeg bank detaljer kun for utlandet, så det funker ikke.

Hva skal jeg gjøre?