avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

terje abrahamsen1
CONTRIBUTOR *

Saldo 1509 fra 2016

av terje abrahamsen1

Hei

Jeg har en saldo på konto 1509 helt fra jeg gikk over til eaccounting. Hvordan skal jeg bli kvitt denne saldoen?

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Saldo på konto 1509, er åpne poster (utbetalte kunde fakturaer) ved oppstart av eAccounting. Det er Inngående balanse.

Når du fikk innbetaling på disse fakturaene skulle de vært ført mot konto 1509.

Så da må du sjekke om du har fått innbetalinger på disse fakturaene. og finne ut hvordan disse er ført, og evt. korrigere hvis disse er feilført.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

terje abrahamsen1
CONTRIBUTOR *

av terje abrahamsen1

Hei og god morgen. Takk for raskt svar.

Når jeg gikk over til eaccounting var det dette som var løsningen (forsto jeg). Jeg debiterte bank og krediterte 1509 når disse fakturaene ble betalt. Fakturaene var jo fra Mamut og kunne ikke overføres.  Og siden har denne saldoen ligget på 1509. Kan jeg tømme den til 2050 ? mvh Terje

av Jørn Karlsen

Hei

Det stemte på det tidspunktet.

Du førte da ubetalte fakturaer til konto 1509, Så førte du innbetalingene mot konto 1509, Hvis du har fått alle innbetalt, så skulle kontoen gått i null.

Jeg vil anbefale deg å ta ut en hovedboks utskrift av konto 1509 år for år tilbake i ste. og avstemme denne. Se på alle bilag om det går mot utbetalte fakturaer. og et. se om noen bilag er feilført.

Å føre denne kontoen mot annen egenkapital, gjør at ditt selskap får lavere egenkapital.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen