avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Saldobalanse Idrettslag

Hei,

Sitter med regnskapet for et lite idrettslag. Frem til 1. april 2018, brukte forrige økonomiansvarlig et enkelt regneark for å vise inntekter og utgifter. Nå har vi gått over til Visma eAccounting og her sliter vi litt.
For det finnes ikke noen saldoliste i det gamle regnearket. Det har ikke vært brukt noen standard konto-oppsett, slik at å bruke den i forhold til guidene som ligger inne på hjelpesidene til Visma er ganske håpløst.

Trøsten er at det ikke er så himla mange poster å føre frem til 01.04.18, men noen er det.

Mitt spørsmål er som følger;

Kan jeg føre inn hvert utgifts og inntektsbilag på nytt fra og med 1. januar 2018 i Visma? Hvordan gjør jeg i såfall det? Skal jeg da legge inn bankkontosaldoene + kontantkassen fra 31.12.17 inn på henholdsvis konto 1900, 1910 1920, 1921 og 1922 (Vi har 3 bankkontoer) - kreditere mot Annen Egenkapital 2050 alt på dato 01.01.2018?

Kan jeg videre da legge inn alle gamle fakturaer fra vårt gamle system inn via manuelt bilag med debet konto 1500 og kredit f.eks. 3120. Deretter registrere betaling på manuelt bilag med kredit konto 1500 og debet konto 1920 på dato i hht bankutskriften. Kan jeg fortsette slik frem til jeg har lagt inn alt frem til 01. april og videre året ut med alle bilag jeg har i regnskapspermen vår?

Leverandørfakturaer for hele året kan jeg vel legge inn ved å velge leverandørfakturaer i sidemenyen i programmet? Har ikke låst noen måneder i 2018.

Håper på noen gode innspill her. På forhånd tusen takk.

1 SVAR 1
Highlighted

Sv: Saldobalanse Idrettslag

Hei

Jeg ville lagt inn inngående saldo pr. 01.01. Og så ført alle bilag fra 01.01. og ut året.

Da har du hele året i et regnskap og bedre oversikt over regnskapet for hele året.

Hvis du i balansen kun har saldo på ulike bankkontoer, så legger du inn disse og kredit på konto 2050 Annen egenkapital.

Utgående fakturaer kan du også legge inn som manuelle bilag.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen