Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Skatt for AS

av Anonymous

Hei

Jeg leverte ligningsoppgaven for mitt AS og gikk med et OK overskudd i 2018.

En del av overskuddet lå under Kundefordringer og ikke fakturerte driftsinntekter (Disse ble senere betalt inn av kunde  i 2019).

Jeg fikk opp et forslag til beregning av utsatt skatt hvor utestående fordringer ble lagt til grunn for å beregne utsatt skatt. Jeg antar dette er på grunn av at fordringene ikke er inndrevet 31.12 enda og legges så til grunn for beskatning i 2019 istedenfor? Hvilken praktisk betydning har dette?

Videre, under formues beregningen (for beregning av aksjeverdi / aksje) så tallene helt merkelige ut (utestående fordringer var ikke tatt med) og ble beregnet til Kr 0,-. Fordringene ble ikke automatisk framført hit, skjønner ikke hvorfor., har noen en forklaring på dette fenomenet?

Takker for innspill.

3 SVAR 3
BRamberg
PARTNER

av BRamberg

HeI

Dine spørsmål krever mer informasjon vedr. ditt regnskap, og at man kan se tallene.  Dette er noe vi ikke konkret kan få svart på her i Faglig forum, men anbefaler deg å ta kontakt med en regnskapsfører som kan se nærmere på ditt regnskap.

(p.s. kundefordringene kommer med i resultatet når de er fakturert, ikke når de blir betalt)

Mvh/ Bente Ramberg - Azets Smart Accounting
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette løste seg. Hadde glemt å fylle inn noen punkter i næringsrapporten så nå så det mere fornuftig ut.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Supert, lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen